تبلیغات موبایلی در سالهای اخیر تحولات گستردهای را تجربه کرده است. بازاریابان موبایلی در گذشته تنها به ازای هر کلیک یا هر نمایش تبلیغ پول میپرداختند؛ اما با گذشت زمان، تبلیغات موبایلی نیز هدفمندتر شد و تبلیغات مبتنی بر عملکرد (performance-based) ایجاد شد. در واقع، در گذشته تبلیغات نصبی، هدف نهایی تبلیغات موبایلی بود، اما امروزه تعاملات کاربر با اپلیکیشن پی از نصب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. تعریف کمپینهای CPA با هدف درست، نیازمند بررسی کل قیف بازاریابی و شناخت دقیق سفر مشتری در موبایل است. بازاریابان برای اینکه بتوانند تبلیغات موفقتری داشته باشند، باید جزئیات سفر هر یک از کاربران در موبایل را درک کنند.با معلم سئو همراه باشید.
کسبوکارها باید برای داشتن تبلیغات موبایلی موثرتر، جزئیات سفر هر یک از مخاطبان خود در موبایل (سفر موبایلی) را درک کنند. این کار به کسبوکارها کمک میکند تا فعالیت درستی را به عنوان هدف کمپینهای CPA تعریف کنند و بهترین کمپین CPA را تجربه کنند. در این صورت، کسبوکارها میتوانند با استفاده از تبلیغات CPA مناسب، کاربران خود را به فعالیت و تعامل پیوسته تشویق کنند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند.
توسعهدهندگان و بازاریابان اپلیکیشنهای موبایل همواره در تلاش برای جذب مشتریان ارزشمند و فعال هستند. آنها باید برای رسیدن به این هدف، کاربران را از طریق یک قیف بازاریابی به سمت هدف و فعالیت مورد نظر هدایت کنند. مسیر تبدیل به یک کاربر واقعی، یک فرایند خطی نیست.
صنعت اپلیکیشنهای موبایل به صورت پیوسته در حال تغییر است تا کاملاً به یک صنعت مبتنی بر عملکرد تبدیل شود.
اغلب کسبوکارها تمایل بیشتری به استفاده از مدل CPI دارند، در حالی که اگر به درستی و با در نظر گرفتن سفر مشتری در موبایل از مدل CPA استفاده کنند، بهتر میتوانند هزینههای خود را مدیریت کنند و تبلیغات موثرتر و مقرون به صرفهتری داشته باشند.
ترکرها میتوانند به بازاریابان کمک میکنند تا از طریق دنبال کردن مراحل مختلف سفر مشتری، احتمال نرخ تبدیل کمپینها را زودتر مشخص میکنند و به کمپینهای موثرتر بودجه اختصاص میدهند.